PDF Udskriv Email

Pressemeddelelser 2012

Oktober 2012 - Lavenergiekspert: Overophedning burde ikke længere være et problem.

Løsningen på problemerne med dårligt indeklima i lavenergihuse er velkendte og enkle, konstaterer indeklimaekspert Tine Steen Larsen fra Center for Byggeri & Business på UCN.

- Overophedning i nye lavenergihuse burde være et overstået kapitel, for det har for længst vist sig, at problemerne kan imødegås gennem etablering af udvendig solafskærmning og naturlig ventilation.

September 2012 - Indeklimaets værdikæde skal styrkes og smøres

Brancheorganisationen Dansk Ventilation samler byggeriets parter til konferencen IKV-dagen på Nyborg Strand. Målet er, at større fælles forståelse skal give smidigere byggeprocesser, mere på bundlinjen og øget innovation – og et bedre indeklima i boliger, institutioner og på arbejdspladser.

Læs hele pressemeddelelsen her.

August 2012 - Høring af DS 447 om ventilation – din mening tæller

Dansk Ventilation har været en ivrig sponsor og deltager i arbejdet med forslaget til denne nye standard om ventilation. I det nye standardforslag er det forsøgt at tage højde for den tekniske udvikling, klare definitioner og begreber inden for moderne ventilationssystemers opbygning og virkemåde. Alle medlemmer af Dansk Ventilation har fået tilsendt forslaget til den nye standard til høring – og fristen er kort, der skal svares inden d. 8. oktober 2012.

Læs hele artiklen her.

Maj 2012 - Artikel bragt i Berlingske Innovation 29.maj :

"Brug tid på det tekniske FN"

De, der sætter standarderne og/eller reglerne for, hvordan ting gøres, er ofte de mest innovative virksomheder - og de klarer sig bedst globalt.  Dansk Ventilation arbejder målbevidst for at få indflydelse på udformningen af standarder og normer - men det ville være godt, hvis flere af medlemsfirmaerne tog aktivt del i arbejdet. Artiklen her beskriver, hvor vigtigt dette arbejde er for Danmarks erhvervsliv.

Pressemeddelelse April 2012 - Energiforlig nødvendiggør bæredygtig ventilation

Energiforliget fra marts 2012 sætter stor fokus på vedvarende energikilder og det forudsætter, ifølge Dansk Ventilation, større effektiviseringer på området i løbet af de næste årtier. Bygningsrenovering er en generel nødvendighed i samfundet og de nye, tættere boliger skaber et behov for bæredygtig ventilation for at sikre et godt indeklima.

Læs hele meddelelsen her.

Marts 2012 - Et styrket samarbejde giver et sundere indeklima.

Det sunde indeklima er i hård modvind på grund af kundernes valg af den billigste løsning. Prisen er den helt store parameter, og prisen har stor betydning for kvaliteten af de anlæg, der skal sikre det gode og sunde indeklima.

Læs hele artiklen her.

Indeklimaets værdikæde - konference for samarbejdspartnere.

Dansk Ventilation satser på fremtiden - torsdag 9. februar på Nyborg Strand. Byggeriets parter kan arbejde bedre sammen. Første skridt er en konference på Nyborg Strand, gevinsten er smidigere byggeprocesser, mere på bundlinjen og øget innovation. Konferencen arrangeres i samarbejde med Danvak og HVAC-magasinet.

Pressemeddelelse December 2011

Samarbejde og faglighed skal styrke indeklimaet

Brancheorganisationen Dansk Ventilation vil have byggeriets parter til at arbejde bedre sammen. Første skridt er en konference på Nyborg Strand. Gevinsten er smidigere byggeprocesser, mere på bundlinjen og øget innovation.

Læs meddelelsen her.

Godt indeklima

Frisk luft med en god luftkvalitet er godt for både helbred og produktivitet.

>> Læs mere her